برنامه مشتق عددی مرتبه دوم با فرترن

این برنامه شامل پیاده سازی مشتق عددی مرتبه دوم می باشد. برنامه دارای سابروتین مشتق عددی مرتبه دوم، دو تابع برای مقدار تابع و مقدار دقیق مشتق مرتبه دوم می باشد. برنامه مقادیر x و مقدار گام مشتق h را از کاربر گرفته و مشتق مرتبه دوم و مقدار خطا را چاپ می کند.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه مشتق عددی مرتبه اول با فرترن

این برنامه پیاده سازی عددی مشتق مرتبه اول با فرترن است. این برنامه شامل سه سابروتین برای محاسبه مشتق مرتبه اول با تفاضلات پیشرو، پسرو و مرکزی، و همچنین دو تابع برای محاسبه مقدار تابع و مقدار دقیق مشتق آن می باشد. برنامه x و h را از کاربر می گیرد و مقادیر مشتق عددی و خطای آن را چاپ می کند.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه برازش حداقل مربعات خطی در فرترن

این برنامه پیاده سازی برازش حداقل مربعات خطی Linear Least Square در فرترن می باشد. برنامه تعداد نقاط را از کاربر می گیرد. تعداد نقاط باید بیشتر از 2 باشد. اگر تعداد نقاط کمتر از 2 باشد برنامه از کاربر می خواهد تا تعداد نقاط بیشتر از 2 وارد کند و این کار را تا وقتی که تعداد نقاط معتبر وارد شود ادامه می دهد. سپس نقاط را به صورت جفت (x,y) از کاربر می گیرد. در نهایت خط برازش را به صورت معادله خط y = a + bx و انحراف معیار برازش را چاپ می کند. پروژه شامل فایل های فرترن، فایل قابل اجرا exe و مستند برنامه در قالب فایل word می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

حل دستگاه به روش حذفی گاوس در سی

این برنامه پیاده سازی روش حذفی گاوس Gauss Elimination همراه با محوریابی pivoting و مقیاس بندی scaling می باشد. برنامه تعداد معادله ها n، و ماتریس A و بردار B در دستگاه معادلات Ax=B را از کاربر می گیرد و ماتریس A و بردار B بعد از محوریابی و مقیاس بندی و همچنین جواب دستگاه را به عنوان خروجی چاپ می کند. پروژه شامل فایل c و فایل اجرایی exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

میانیابی لاگرانژ به زبان سی

هدف این برنامه یافتن چندجمله ای میانیابی از مجموعه ای از نقاط (x,y) به روش لاگرانژ می باشد. برنامه نفاط را به صورت xi و fi از کاربر می گیرد. ابتدا ضرایب لاگرانژ را چاپ می کند و سپس نقطه x که مقدار میانیابی در آن نیاز است را از کاربر می گیرد و مقدار میانیابی را به عنوان خروجی به کاربر نشان می دهد. پروژه شامل فایل c و فایل اجرایی exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه روش وتری secant برای حل معادله در سی

این برنامه پیاده سازی روش وتری یا Secant در زبان سی می باشد. این برنامه مقادیر x1 و x2 و ماکزیمم تعداد تکرار را از کاربر می گیرد. تابع مورد نظر نیز به عنوان یک تابع در درون برنامه تعریف می شود. برنامه با استفاده از روش وتری تکرار های لازم را انجام می دهد تا جواب با یک دقت که درون برنامه تعریف شده به ریشه همگرا شود. اگر تعداد تکرار از ماکزیمم تکرارها بیشتر شود تکرار متوقف می شود و به کاربر نشان داده می شود که برنامه بعد از ماکزیمم تکرار مورد نظر کاربر به دقت مورد نظر همگرا نشده است. در صورت یافتن ریشه با دقت مورد نظر ریشه به کاربر نشان داده می شود.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

میانیابی به روش لاگرانژ در سی پلاس پلاس

این برنامه پیاده سازی میانیابی لاگرانژ Lagrange Interpolation در سی پلاس پلاس می باشد. برنامه نقاط را به صورت x و f را از کاربر می گیرد و ضرایب لاگرانژ را ابتدا به صورت خروجی برمیگرداند. سپس نقطه ای را که مقدار میانبابی را در آن نقطه می خواهیم از کاربر می گیرد و مقدار میانیابی لاگرانژ را بر می گرداند. پروژه شامل کد برنامه و فایل .exe قابل اجرا می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه برازش در سی شارپ

این برنامه برازش منحنی Curve Fitting در سی شارپ می باشد. برنامه شامل انواع مختلف برازش شامل برازش حداقل مربعات خطی (Straight-Line Least Square Fit) ، برازش حداقل مربعات وزنی (Weighted Least Squares Fit) ، برازش چندجمله ای (Polynomial Fit) و برازش توانی (Exponential Fit) می باشد. در این برنامه برای هر برازش ورودی ها به صورت مجموعه نقاط x و y از کاربر گرفته می شود. در برازش وزنی، علاوه بر x و y، وزن هر نقطه نیز مورد نیاز است. در برازش چند جمله ای درجه چند جمله نیز از کاربر گرفته می شود. در برازش های حداقل مربعات خطی و وزنی نتیجه به صورت فرمول یک خط راست و نمودار آن به کاربر نشان داده می شود. در برازش چند جمله ای نتیجه به صورت چندجمله ای و انحراف معیار به کاربر نشان داده می شود. و در برازش توانی نیز برازش به صورت تابع توانی و نمودار آن نشان داده می شود. برنامه قابلیت خواندن ورودی ها از فایل را هم دارد. ورودی ها باید به صورت ستون وار در یک فایل .txt نوشته شده باشند. پروژه شامل فایل های برنامه، کلاس های ماتریس و بردار، کلاس برازش که شامل متدهای مختلف برازش می باشد و همچنین یک فایل ورودی نمونه می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

حل دستگاه به روش گوس در وی بی دات نت

این برنامه شامل حل دستگاه خطی با استفاده از روش گوس است. روش گوس همراه با محوریابی و مقیاس پیاده سازی شده است و در صورتی که ماتریس ضرایب singular باشد برنامه تشخیص می دهد. برنامه اندازه ماتریس ضرایب یعنی n، خود ماتریس ضرایب و بردار طرف راست در معادله A*x = B را از کاربر می گیرد و در صورتی که ماتریس ضرایب singular نباشد جواب را به کاربر نمایش می دهد. این برنامه در محیط ویندوز فرم نوشته شده است.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

روش گاوس سایدل در سی شارپ

این برنامه شامل پیاده سازی روش تکراری گاوس سایدل برای حل دستگاه معادلات خطی است. برنامه دارای پیاده سازی شی گرای ماتریس و بردار می باشد. برنامه برای حل دستگاه Ax = B طول بردار B که n می باشد، حداکثر تعداد تکرار ها، دقت مورد نظر برای توقف تکرارها، ماتریس A که n * n می باشد، و بردار B را از کاربر می گیرد و جواب را نیز با زدن دکمه حل به کاربر می دهد. در صورتی که در حل دستگاه خطایی نیز رخ دهد خطا را به کاربر نشان می دهد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...