برنامه روش نابجایی false position در فرترن

این برنامه پیاده سازی روش نابجایی False Position برای یافتن ریشه تابع f در فرترن می باشد. برنامه برای تابع نمونه f = x + cos(x) ،f نوشته شده است. برنامه نقاط ابتدا و انتهای بازه شروع، دقت ریشه یابی و حداکثر تعداد تکرارها را از کاربر می گیرد و گامهای روش نابجایی و ریشه بدست آمده به همراه مقدار تابع در ریشه بدست آمده را به عنوان خروجی چاپ می کند. پروژه شامل فایل های فرترن 90، فایل قابل اجرا exe و مستندات word می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

انتگرال به روش گوس 5 نقطه ای در فرترن

این برنامه پیاده سازی روش گوس پنج نقطه ای برای محاسبه انتگرال یک تابع در بازه a تا b به زبان فرترن می باشد. برنامه برای تابع نمونه x^1/2 نوشته شده است. برنامه نقاط ابتدا و انتهای بازه یعنی a و b را از کاربر می گیرد و انتگرال تابع را در بازهی مشخص شده به عنوانی خروجی چاپ می کند. پروژه شامل سورس برنامه و فایل های فرترن 90 و شامل فایل قابل اجرا exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

ماتریس وارون به روش سری نیومن در فرترن

این برنامه که در فرترن نوشته شده است ماتریس وارون یک ماتریس مربعی را به روش سری نیومن محاسبه می کند. همانطور که می دانید اگر ماتریس مربعی A شرط Lim (I - A) ^ n = 0 , n ---> infinity را برقرار کند آنگاه وارون ماتریس A را می توان با استفاده از سری نیومن Neumann Series محاسبه کرد. برنامه اندازه ماتریس n، خود ماتریس A و تعداد گامهای سری را از کاربر می گیرد و بعد از محاسبه ماتریس وارون نتیجه را چاپ می کند. پروژه شامل سورس فرترن 90، فایل قابل اجرا exe و مستندات word می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

ریشه های معادله درجه دوم با ضرایب مختلط به زبان سی

این برنامه برای یافتن ریشه های یک معادله درجه دو با ضرایب مختلط در زبان سی می باشد. برنامه ضرایب مختلط معادله درجه 2 را به صورت قسمت های حقیقی و موهومی از کاربر می گیرد و ریشه ها را به صورت مختلط چاپ می کند. برای تعریف اعداد مختلط از typedef struct استفاده شده است. پروژه شامل سورس سی و فایل قابل اجرا exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...

محاسبه ثابت استفان-بولتزمن در فرترن

این پروژه شامل محاسبه ثابت استفان-بولتزمن Stephan-Boltzmann Constant در فرترن با استفاده از محاسبه انتگرال فرمول تابش پلانک روی تمام طول موج ها به وسیله روش های انتگرال گیری عددی می باشد. روش های انتگرال گیری مورد استفاده در این پروژه روش های مستطیلی، ذوزنقه ای، ذوزنقه ای بازگشتی و سیمپسون است. برنامه فرترن با استفاده از این روش های عددی و انتگرال مذکور ثابت استفان بولتزمن را محاسبه می کند و با مقدار دقیق پیش فرض موجود در برنامه مقایسه می کند و مقادیر بدست آمده توسط هر روش و خطای آن روش را چاپ می کند. پروژه شامل سورس برنامه فرترن، فایل اجرایی exe و سند word که شامل فرموله سازی و پیاده سازی برنامه است، می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

انتگرال عددی در فرترن

این برنامه شامل پیاده سازی انتگرال عددی تابع f(x) روی بازه [a,b] با استفاده از روش های مستطیلی، ذوزنقه ای، ذوزنقه ای بازگشتی و روش سیمپسون می باشد. برنامه برای تابع نمونه f(x) = exp(-x) * sin(8*x^(2/3)) + 1 نوشته شده است. برنامه مقادیر a و b، تعداد زیربازه ها n و دقت انتگرال گیری برای روش ذوزنقه ای بازگشتی را از کاربر می گیرد و بعد از محاسبه انتگرال با هر یک از روش های بالا مقدار انتگرال برای آن روش را چاپ می کند. برای هر روش سابروتین جداگانه نوشته شده است. برای روش ذوزنقه ای بازگشتی با توجه به ماهیت بازگشتی آن از تابع بازگشتی استفاده شده است. برای پیاده سازی تابع f(x) نیز از تابع استفاده شده است. پروژه شامل سورس برنامه به زبان فرترن، فایل اجرایی exe، و سند word می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

ریشه های چندجمله ای مختلط به روش لاگر در فرترن

این برنامه شامل پیاده سازی روش لاگر Laguerre برای یافتن ریشه های چندجمله ای با ضرایب مختلط می باشد. پروژه شامل فایل های فرترن و فایل قابل اجرا exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه حل دستگاه به روش گاوس سایدل به زبان سی

این برنامه حل دستگاه معادلات خطی Ax=B به روش گاوس سایدل می باشد. برنامه ماتریس A و بردار B، ماکزیمم تعداد تکرار و دقت مورد نظر برای جواب را از کاربر می گیرد. برنامه روش تکراری گاوس سایدل را اجرا می کند و در صورتی که قبل از ماکزیمم تکرارها به جواب با دقت مورد نظر برسد تکرار را متوقف می کند. در صورتی که تعداد تکرارها از ماکزیمم تعداد تکرا بیشتر شد تیز تکرار را متوقف می کند. برنامه در صورت رسیدن به جواب مورد نظر قبل از ماکزیمم تعداد تکرار به کاربر نشان می دهد که بعد از تعداد تکرار به جواب با دقت مورد نظر رسیده و تعداد تکرارها و جواب را چاپ می کند. در صورتی که بعد از ماکزیمم تعداد تکرار به جواب با دقت درخواست شده نرسید به کاربر نشان می دهد که بعد از ماکزیمم تعداد تکرار به جواب با دقت مورد نظر نرسیده است و جواب فعلی را چاپ می کند. پروژه شامل فایل c مربوطه و فایل قایل اجرا exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه روش ریچاردسون Richardson با فرترن

این برنامه شامل پیاده سازی روش برونیابی ریچاردسون Richardson extrapolation برای یافتن مشتق یک تابع در نقطه x و با گام شروع h می باشد. برای مشتق تابع از روش تقسیم تفاضلات مرکزی central divided difference استفاده شده است. برنامه برای تابع نمونه f(x) = exp(-x)* sin(x) نوشته شده است که این تابع توسط شما در برنامه می تواند تغییر کند. برنامه ماکزیمم تعداد گامها M، نقطه ی مورد نظر x که مشتق تابع در آن مورد نظر است، گام شروع h و دقت مورد نظر epsilon را از کاربر می گیرد و شروع به انجام عملیات روش ریچاردسون می کند. در هر گام جدول مشتقات مربوطه و تفاوت مقادیر بدست آمده از دو گام انتهایی را چاپ می کند و بررسی می کند که آیا به دقت مورد نظر رسیده ایم یا نه؟ در صورت رسیدن به دقت مورد نظر برنامه از ادامه باز می ایستد و جواب را به عنوان حاصل آخرین و کوچکترین گام چاپ می کند. در صورتی که بعد از ماکزیمم تعداد گامها به دقت مورد نظر نرسیدیم برنامه نشان می دهد که تعداد گامها از ماکزیمم گامها بیشتر شده و از حلقه تکرار بیرون می آید. پروژه شامل سورس برنامه، فایل قابل اجرا exe و سند word می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

برنامه روش تنصیف یا دوبخشی bisection به زبان سی

این برنامه پیاده سازی روش دو بخشی یا تنصیف یا Bisection برای یافتن ریشه یک تابع به زبان سی می باشد. برنامه بازه ی اولیه [a,b] و ماکزیمم تعداد تکرار و دقت مورد نظر را از کاربر می گیرد. در صورتی که ریشه ای بین بازه ی مورد نظر وجود داشته باشد آن را چاپ می کند. برنامه گامهای رسیدن به ریشه را نیز به کاربر نشان می دهد. در صورتی که برنامه بعد از تعداد تکرار بیش از ماکزیمم تعداد تکرار به دقت مورد نظر نرسد به کاربر نشان می دهد که بعد از ماکزیمم تعداد تکرار ریشه با دقت مورد نظر پیدا نشد. پروژه شامل فایل های سی، فایل قابل اجرا exe و سند word برنامه می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...