برنامه مرتب سازی سریع در جاوا

این برنامه پیاده سازی مرتب سازی سریع Quick sort در جاوا می باشد. برنامه یک آرایه به طول N از اعداد تصادفی ایجاد می کند و پس از مرتب سازی آنها به روش مرتب سازی سریع آرایه مرتب شده، تعداد مقایسه ها و تعداد جابجایی ها و همچنین زمان مرتب سازی را نشان می دهد.

برای دیدن دموی برنامه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

برنامه روش حذفی گوس در جاوا

این پروژه پیاده سازی روش حذفی گوس برای حل دستگاه معادلات خطی در جاوا می باشد. برنامه ماتریس ضرایب A، بردار جواب B را قبل و بعد از اعمال روش حذفی گوس و جواب دستگاه را به عنوان خروجی نشان می دهد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

برنامه کوله پشتی 0/1 در جاوا

این برنامه پیاده سازی مسئله کوله پشتی صفر و یک در جاوا می باشد. برنامه تعداد آیتم ها و ماکزیمم وزن کوله پشتی را به عنوان آرگومان ورودی می گیرد و به هر آیتم یک وزن تصادفی کوچکتر از وزن ماکزیمم نسبت می دهد و سپس مسئله کوله پشتی صفر و یک بوجود آمده را حل می کند. در خروجی وزن هر آیتم و آیا این که آن آیتم انتخاب شده است یا نه به صورت true یا false نشان داده می شود. همچنین وزن کلی کوله پشتی حل شده نیز نمایش داده می شود.

برای دیدن دموی برنامه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

روش بروت فورس Brute force در فرترن

این برنامه پیاده سازی روش بروت فورس Brute force برای یافتن ریشه های تابعی است که ریشه های متعددی دارد. این برنامه که در فرترن نوشته شده است ریشه های تابع f را در بازه مشخص [x1,x2] را پیدا می کند. این برنامه شامل فانکشنی برای پیاده سازی تابع f و سابروتینی برای یافتن ریشه ها می باشد. در این پروژه ریشه های تابع نمونه cos(2x)+0.4x روی بازه [0.4,6.5-] مدنظر است. برای یافتن ریشه ها در زیر بازه های تشکیل شده توسط سابروتین بروت فورس از روش تنصیف یا نابجایی استفاده می شود.

برای دیدن دموی برنامه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

برنامه روش وتری secant برای یافتن ریشه در متلب

این برنامه پیاده سازی روش وتری secant برای یافتن ریشه تابع در متلب می باشد. برنامه شامل functionای است که نقاط ابتدا و انتهای بازه شروع، تابعی که ریشه آن مورد نظر است، حداکثر تعداد تکرار و دقت ریشه را به عنوان ورودی می گیرد و ریشه بدست آمده در هر تکرار، دقت بدست آمده در هر تکرار و مقدار تابع برای ریشه بدست آمده در آن تکرار را چاپ می کند و همچنین این اعداد را به عنوان خروجی بر می گرداند.

برای دیدن دموی برنامه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

حل ماتریس n*n با روش دولیتل در فرترن

برنامه حل دستگاه Ax=b با روش دولیتل در فرترن می باشد. A ماتریس ضرایب n در n می باشد و b بردار جواب می باشد. برنامه ماتریس n، ماتریس A، و بردار ستونی b که همان بردار جواب است را به عنوان ورودی از کاربر می گیرد. میدانیم Ax=b و A=LU و "Ux= b و Lb"=b است که "b با داشتن b و L بدست می آید. برنامه پس از بدست آوردن ماتریس های بالامثلثی U و پایین مثلثی L آنها را نمایش می دهد. ماتریس L ماتریسی است که قطر اصلی آن 1 و عناصر زیر قطر اصلی ضرایب حذف گوس میباشند. سپس برنامه ماتریس "b را نمایش می دهد. در آخر جوابها نمایش داده می شود. سطح پروژه متوسط رو به بالا است. پروژه شامل فایل های فرترن 90و فایل قابل اجرای exe می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

شبیه سازی حرکت جرم-فنر در محیط میرا با فرترن (3)

این پروژه حرکت هماهنگ ساده جرم-فنر در محیط میرا را با فرترن شبیه سازی می کند. برای حل معادله جرم-فنر از روش اولر استفاده شده است. برنامه برای شرایط اولیه نوشته شده است. جرم، ضریب فنر و ضریب میرایی، نیروی وارد بر فنر، مکان و سرعت اولیه، زمان پایانی و تعداد گامهای زمانی به عنوان متغیر های برنامه درنظر گرفته شده است. در این برنامه نیروی وارد بر فنر (F=F0 * cos(wt می باشد. زمان، مکان، سرعت و انرژی کلی فنر به عنوان خروجی در گامهای زمانی نمایش و چاپ می باشد. پروژه شامل فایل های فرترن، فایل قابل اجرا و نمودارهای اجرا در فایل excel می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

شبیه سازی حرکت جرم-فنر در محیط میرا با فرترن (2)


این پروژه حرکت هماهنگ ساده جرم-فنر در محیط میرا را با فرترن شبیه سازی می کند. برای حل معادله جرم-فنر از روش رانگ-کوتا استفاده شده است. برنامه برای شرایط اولیه نوشته شده است. جرم، ضریب فنر و ضریب میرایی، نیروی وارد بر فنر، مکان و سرعت اولیه، زمان پایانی و تعداد گامهای زمانی به عنوان متغیر های برنامه درنظر گرفته شده است. در این برنامه نیروی وارد بر فنر (F=F0 * cos(wt می باشد. زمان، مکان، سرعت و انرژی کلی فنر به عنوان خروجی در گامهای زمانی نمایش و چاپ می باشد. پروژه شامل فایل های فرترن، فایل قابل اجرا و نمودارهای اجرا در فایل excel می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

شبیه سازی حرکت جرم-فنر در محیط میرا با فرترن (1)

این پروژه حرکت هماهنگ ساده جرم-فنر در محیط میرا را با فرترن شبیه سازی می کند. برای حل معادله جرم-فنر از روش رانگ-کوتا استفاده شده است. برنامه برای شرایط اولیه نوشته شده است. جرم، ضریب فنر و ضریب میرایی، نیروی وارد بر فنر، مکان و سرعت اولیه، زمان پایانی و تعداد گامهای زمانی به عنوان متغیر های برنامه درنظر گرفته شده است. زمان، مکان، سرعت و انرژی کلی فنر به عنوان خروجی در گامهای زمانی نمایش و چاپ می باشد. پروژه شامل فایل های فرترن، فایل قابل اجرا و نمودارهای اجرا در فایل excel می باشد.

برای دیدن دموی پروژه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

شبیه سازی حرکت آونگ در سی شارپ

این برنامه شبیه سازی حرکت آونگ یا نوسانگر در سی شارپ می باشد. برنامه وزن، طول، ضریب میرایی، زاویه اولیه و سرعت زاویه ای اولیه را از کاربر می گیرد. در این برنامه می توان تاثیر تغییرات پارامترهای مختلف بر روی حرکت آونگ را مطالعه کرد. با فشردن دکمه شروع شبیه ساز حرکت آونگ و نمودارهای زاویه و سرعت زاویه ای را در طول زمان نشان می دهد. برای حل معادله دیفرانسیل مربوط به حرکت آونگ از روش رانگ کوتا استفاده شده است. برای درک بهتر پروژه عکس های موجود در دموی پروژه را نگاه کنید.

برای دیدن دموی برنامه به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...